Real Madrid vydělal více peněz než kdokoli jiný v Evropě. 831,5 milionu eur

Real Madrid vydělal více peněz než kdokoli jiný v Evropě. 831,5 milionu eur
Florentino Pérez (zdroj: realmadrid.com)

Bílý balet je týmem s nejvyšším obratem na starém kontinentu, když předstihl dosud vedoucí Manchester City. Barça je s osmi sty miliony eur čtvrtá.

Podle 27. vydání zprávy Deloitte Football Money League je Real Madrid na prvním místě v žebříčku nejlépe vydělávajících evropských fotbalových klubů, kde vystřídal Manchester City a poprvé od sezóny 2017/18 se vrátil na první místo.

Rekordní rok pro RM

Merengues v sezoně 2022/23 vydělali 831,4 milionu eur, což je o 117,6 milionu eur více než v sezoně 2021/22. Podle zprávy, která byla zveřejněna ve čtvrtek, se tak stalo „díky dobrým výsledkům oficiálního merchandisingu, zvýšené návštěvnosti na Santiago Bernabeu a oživení příjmů ze sponzoringu po uvolnění postpandemických omezení“.

Manchester City mezitím klesl na druhé místo, přestože v silné sezoně, v níž tým Pepa Guardioly vyhrál Ligu mistrů, FA Cup a anglickou Premier League, vydělal 825,9 milionu eur.

Paris Saint-Germain se poprvé probojoval na stupně vítězů s příjmy ve výši 801,8 milionu eur. V těsném závěsu za ním se umístila FC Barcelona, která s příjmy ve výši 800,1 milionu eur poskočila v žebříčku o tři příčky na čtvrté místo,“ uvedla společnost Deloitte.

Zpráva uvádí, že výkon barcelonského týmu „je dán rekordními příjmy klubu z licencí a merchandisingu a také „návratem fanoušků na stadiony. Atletico Madrid se mezitím umístilo na patnáctém místě s příjmy ve výši 364,1 milionu,“ dodala společnost Deloitte v tiskové zprávě.

V čele žebříčku je opět anglická Premier League s osmi týmy. Následuje italská Serie A (čtyři týmy), španělská La Liga a německá Bundesliga (po třech) a francouzská Ligue 1 (dva týmy),“ uvádí se v tiskové zprávě.

Rekordní příjmy ve výši 10,5 miliardy eur

Dvacet největších evropských fotbalových klubů zaznamenalo v sezoně 2022/23 rekordní příjmy ve výši 10,5 miliardy eur. To je o 14 % více než v předchozí sezoně, kdy činily 9,2 miliardy eur.

Zpráva uvádí, že k těmto číslům v sezoně 2022/23 přispěly příjmy z reklamy a zápasů, které překonaly příjmy z televizního vysílání.

Konkrétně komerční příjmy dosáhly 4,4 miliardy eur a poprvé od sezony 2015/16 představovaly největší zdroj příjmů evropských týmů, s výjimkou sezony 2019/20 ovlivněné Covid-19,“ upřesňuje tisková zpráva.

17 z 20 největších klubů vykázalo meziroční nárůst komerčních příjmů, což lze přičíst lepšímu maloobchodnímu prodeji, příjmům z akcí mimo den zápasu a obnovení příjmů ze sponzoringu, které byly ovlivněny pandemií,“ uvádí se dále v textu společnosti Deloitte.

V této souvislosti dosáhly příjmy z denních zápasů 1,9 miliardy eur díky silné poptávce fanoušků po živých sportovních utkáních, protože v sezóně 2022/23 se stadiony v celé Evropě znovu otevřely na plnou kapacitu.

Dvacítka nejlepších týmů ve zprávě vykázala průměrné příjmy ve výši 500 milionů eur, z čehož 222 milionů eur pocházelo z komerčních příjmů (42 %), 213 milionů eur z vysílání (40 %) a 92 milionů eur z příjmů ze zápasů (18 %).

Tim Bridge, vedoucí partner skupiny Sports Business Group poradenské společnosti Deloitte, uvedl, že „vysoká poptávka po živých sportovních přenosech ukazuje na další růst komerčních příjmů a příjmů z přenosů během zápasů.“

Vzhledem k tomu, že kluby již nejsou závislé na exponenciálním růstu příjmů z vysílání, pomůže jim vytvoření komerčněji zaměřeného obchodního modelu získat větší kontrolu nad jejich finanční stabilitou. To může zahrnovat vývoj nových produktů nebo akcí mimo den zápasu, jako jsou koncerty, a vytvořit tak nové komerční nabídky,“ komentoval Bridge.

Zbyněk je redaktorem webu Bilybalet.cz. Realu Madrid fandí 20 let, od střídání a skvělého výkonu San Ikera ve finále LM. Specializuje se na články o financích Los Blancos a Castillu. Je také otcem ligového dorostence a má tak blízko k mládežnickému fotbalu.


Zdroj: relevo.com

Přidat komentář

Související články

Kdo se směje naposled… Florentino Pérez dokázal, že tradiční klub je více než petrodolary
Komentáře

Kdo se směje naposled… Florentino Pérez dokázal, že tradiční klub je více než petrodolary

Carlos Carpio, zástupce šéfredaktora deníku MARCA, se ve svém nejnovějším textu dělí o své názory na úterní představení Kyliana Mbappého…
KOMENTÁŘ: Florentino Pérez rozbil monopol FIFA a UEFA. Obě asociace musí s Realem tvrdě jednat
Komentáře

KOMENTÁŘ: Florentino Pérez rozbil monopol FIFA a UEFA. Obě asociace musí s Realem tvrdě jednat

Joaquín Maroto je novinář deníku AS, který se může pochlubit přímou linkou k Florentinu Pérezovi. Maroto je bývalý ředitel komunikace…
Tomás Roncero volá po udržení legend: Prodlužte jim smlouvy, prosím!
Komentáře

Tomás Roncero volá po udržení legend: Prodlužte jim smlouvy, prosím!

Velký madridista a zároveň šéfredaktor deníku AS Tomás Roncero si přeje, aby Real Madrid udržel pohromadě stávající kádr pohromadě s co…
KOMENTÁŘ: La Liga goal-line technologii potřebuje. Bez Xaviho pláče se obejde
La Liga

KOMENTÁŘ: La Liga goal-line technologii potřebuje. Bez Xaviho pláče se obejde

Real Madrid vítězstvím v El Clásiku zřejmě definitivně rozhodl o mistrovském titulu. Zatímco na hřišti sledovali fanoušci zajímavý a férový…