Výjezd na zápas Realu do Madridu: praktické tipy, rady i zajímavosti

Čas 23. 02. 2019, 11:52 | Autor podvinho
Návštěva Bernabéu - důvod k úsměvu

Minulý víkend byl pro mě opět po roce speciální - pošesté v životě jsem se totiž podíval do Madridu a tím pádem také na Santiago Bernabéu na zápas Realu. Ten sice milovanému klubu vůbec nevyšel, přesto jsem si výlet zase užil. Některé z tipů jsem sepsal do tohoto článku.

V loňském roce jsme byli s Jonym v Madridu celých 10 dní - prošli jsme velké památky i turisticky zapomenutá (a přesto nesmírně zajímavá) místa, vyjeli jsme na výlet do Toleda a navštívili hned tři zápasy - Real Madrid, Castillu a Real Baloncesto. Z cesty jsem psal Madridský deník.

Pokud tě tedy zajímá podrobně popsaný trip do Madridu, najdeš ho zde:

1. den: První Mahou a strhující basketbal

2. den: Úžasný zápas na Santiago Bernabéu

3. den: Skvělý zážitek na Castille a stylové zakončení večera

4. a 5. den: Fanshop, Real Café i trocha té kultury

6. a 7. den: Euforie proti PSG a výlet do Toleda

Teď už pojďme k poslednímu výletu. Tentokrát jsme, opět s Jonym, vyrazili na 3 dny. Hlavním bodem programu byl samozřejmě znovu zápas Realu. Jinak jsme ale tentokrát neprahli až tolik po památkách, ale spíše jsme si užívali atmosféru a další super věci v Madridu. Tady jsou tedy moje praktické tipy.

Ubytování - pár kroků od Bernabéu

Ubytování v Madridu opravdu není žádný problém, možností je hodně. Já zatím volil buď Ibis, nebo apartmán či hotel přes Booking. Noc se dá sehnat i za několik stovek.

Tentokrát jsme si malinko připlatili, ale stálo to za to. Bydleli jsme totiž asi 100 metrů od Santiago Bernabéu! Z letiště se navíc dalo jet přímo - stanice Nuevos Ministerios a necelých 10 minut pěšky.

Šlo o hotel Holiday Inn Bernabéu - dvoulůžkový pokoj nás vyšel přibližně na 2 200 Kč za noc, na jednoho lehce přes tisícovku. Nejde tedy o nic šíleného, hotel je přitom parádní, pokoje luxusní a jako třešnička na dortu krásná terasa s bazénem.

Naopak bych nedoporučil přiobjednávat snídani. Ačkoliv nepochybuji, že bude bohatá, cena 15 eur mi přišla dost zbytečná. O to spíše, že 30 metrů od hotelu je Cafe Sport Bar Luckia, kde si dáte vynikající snídani i s kafem za 6 eur.

Pokud jde o MHD, v Madridu budete potřebovat prakticky jen metro, které jezdí nonstop a jezdí po celém městě. Tourist card na 3 dny nás vyšla na 16,8 eur. Bez problému ji koupíte na letišti - automat bere i platební karty.

Real Café

Po ubytování jsme zavítali do Real Café, restaurace přímo uvnitř Bernabéu. Protože jsme již věděli, že zvlášť o víkendech bývá často plno, udělali jsme si předem rezervaci a bylo to dobré rozhodnutí. Jinak bychom šanci na stůl asi neměli.

Co k obědu? Měli jsme jasno - La Decimotercera burger. Oběd to byl výborný, ačkoliv jsme samozřejmě už jedli i lepší burgery za lepší ceny. Ale dopřávat si jídlo s výhledem na nejhezčí fotbalový stadion na světě je prostě k nezaplacení.

Ještě před výživným obědem jsme si obešli stadion, zašli se tradičně podívat na novinky do fanshopu a také využili jednu ze zahrádek poblíž stadionu. Prostě pohoda.

Park Retiro a večerní Madrid

Ze stadionu jsme zamířili na další oblíbené místo - park Retiro. Každému opravdu doporučuji, zvlášť při pěkném počasí. Park je obrovský, krásný a plný parádních hospůdek, restaurací i kavárniček.

Z hlavního východu parku pak zamíříte rovnou k posvátnému místu fanoušků Realu Madrid - Cibeles. Jde o skutečně skvělé místo. A tím je vlastně celý Madrid.

Naší další zastávkou bylo logicky hlavní náměstí Sol a následně Gran Via. Jelikož jsme nehledali nic konkrétního, spíše jsme si užívali skvělou atmosféru večerního Madridu, který chodí spát pozdě.

Místo obědu zápas Realu Madrid

Zároveň jsme to ale v sobotu s popíjením a ponocováním v žádném případě nepřehnali. Poté, co jsme zafandili ve sportbaru Valladolidu na Barceloně (zdravíme simulanta Piquého a pořád čekáme na tweet), jsme se odebrali na hotel.

Druhý den jsme totiž museli být čerství! Hned po vydatné snídani ve Sport Café vedle hotelu jsme se vydali k Bernabéu. Jednoznačně doporučuji přijít ke stadionu alespoň 2 hodiny před zápasem.

Kolem stadionu jsou totiž stánky s oficiálními i neoficiálními předměty. Všemu dominují šály, dresy a vlajky. Hlavně šály jsou opravdu velmi originální a je jich nepřeberné množství. Cena je příjemná - od 10 do 15 eur.

Ani já jsem neodolal a už jsem si nesl další šálu do sbírky - s podobiznou našeho kapitána a lídra Sergia Ramose. Přesně 75 minut před zápasem se pak otevřou brány Bernabéu a šlo se na stadion.

Lístky jsme měli více nahoru než naposledy - byli jsme na hlavní tribuně ve čtvrtém nejvyšším sektoru z pěti. Jeden lístek stál 80 eur. Lístky jsme kupovali online - nově je povinné je mít v mobilu.

Více o nákupu lístků si můžete přečíst zde.

O samotném zápase s Gironou se asi nemá cenu příliš vypisovat, bohužel to nevyšlo a já viděl poprvé naživo prohru Realu Madrid. I to ale k fandění patří. Velmi mě potěšil kotel fanoušků Realu, který fandil i za nepříznivého stavu.

Z pohledu fanouška na místě musím nicméně pochválit výkop zápasu ve 12:00. Byl to fantastický začátek dne a po utkání má navíc člověk ještě spoustu času. My měli jasno, jak ho využijeme. Chtěli jsme si hlavně užívat.

Centrum a legendární El Tigre

Jelikož jsme nepotřebovali vidět nic konkrétního, procházeli jsme se spíše centrem Madridu, podívali se ke královskému paláci a zároveň si vychutnávali krásné počasí.

Upozorním ještě na jeden podnik, který musím při návštěvě Madridu doporučit - tapas bar El Tigre. Za 12 eur dostanete dvě velká piva a porci tapas, kterou máte problém ve dvou sníst. Podnik je „na stojáka“ a uvolněná atmosféra je samozřejmostí. El Tigre se nachází kousek od hlavní ulice Gran Via.

Večer jsme tentokrát trochu protáhli (i porážka je potřeba zapít). Druhý den jsme věnovali částečně nákupům a částečně ještě pořádné procházce po našem oblíbeném městě. Poprvé za mých šest návštěv Madridu jsme vynechali prohlídku Santiaga Bernabéu, pro „nováčky“ ale určitě doporučuji.

Pokud by tě o Madridu ještě cokoliv zajímalo, klidně se ptej v komentářích, pokusím se odpovědět :)

Komentáře fanoušků

Zobrazit diskuzi (12 příspěvků) Zobrazování komentářů pod článkem a jejich přidávání je jen pro registrované!