Výjezd na zápas Realu do Madridu: praktické tipy, rady i zajímavosti

Minulý víkend byl pro mě opět po roce speciální – pošesté v životě jsem se totiž podíval do Madridu a tím pádem také na Santiago Bernabéu na zápas Realu. Ten sice milovanému klubu vůbec nevyšel, přesto jsem si výlet zase užil. Některé z tipů jsem sepsal do tohoto článku.

V loňském roce jsme byli s Jonym v Madridu celých 10 dní – prošli jsme velké památky i turisticky zapomenutá (a přesto nesmírně zajímavá) místa, vyjeli jsme na výlet do Toleda a navštívili hned tři zápasy – Real Madrid, Castillu a Real Baloncesto. Z cesty jsem psal Madridský deník.

Pokud tě tedy zajímá podrobně popsaný trip do Madridu, najdeš ho zde:

1. den: První Mahou a strhující basketbal

2. den: Úžasný zápas na Santiago Bernabéu

3. den: Skvělý zážitek na Castille a stylové zakončení večera

4. a 5. den: Fanshop, Real Café i trocha té kultury

6. a 7. den: Euforie proti PSG a výlet do Toleda

Teď už pojďme k poslednímu výletu. Tentokrát jsme, opět s Jonym, vyrazili na 3 dny. Hlavním bodem programu byl samozřejmě znovu zápas Realu. Jinak jsme ale tentokrát neprahli až tolik po památkách, ale spíše jsme si užívali atmosféru a další super věci v Madridu. Tady jsou tedy moje praktické tipy.

Ubytování – pár kroků od Bernabéu

Ubytování v Madridu opravdu není žádný problém, možností je hodně. Já zatím volil buď Ibis, nebo apartmán či hotel přes Booking. Noc se dá sehnat i za několik stovek.

Tentokrát jsme si malinko připlatili, ale stálo to za to. Bydleli jsme totiž asi 100 metrů od Santiago Bernabéu! Z letiště se navíc dalo jet přímo – stanice Nuevos Ministerios a necelých 10 minut pěšky.

Šlo o hotel Holiday Inn Bernabéu – dvoulůžkový pokoj nás vyšel přibližně na 2 200 Kč za noc, na jednoho lehce přes tisícovku. Nejde tedy o nic šíleného, hotel je přitom parádní, pokoje luxusní a jako třešnička na dortu krásná terasa s bazénem.

Naopak bych nedoporučil přiobjednávat snídani. Ačkoliv nepochybuji, že bude bohatá, cena 15 eur mi přišla dost zbytečná. O to spíše, že 30 metrů od hotelu je Cafe Sport Bar Luckia, kde si dáte vynikající snídani i s kafem za 6 eur.

Pokud jde o MHD, v Madridu budete potřebovat prakticky jen metro, které jezdí nonstop a jezdí po celém městě. Tourist card na 3 dny nás vyšla na 16,8 eur. Bez problému ji koupíte na letišti – automat bere i platební karty.

Real Café

Po ubytování jsme zavítali do Real Café, restaurace přímo uvnitř Bernabéu. Protože jsme již věděli, že zvlášť o víkendech bývá často plno, udělali jsme si předem rezervaci a bylo to dobré rozhodnutí. Jinak bychom šanci na stůl asi neměli.

Co k obědu? Měli jsme jasno – La Decimotercera burger. Oběd to byl výborný, ačkoliv jsme samozřejmě už jedli i lepší burgery za lepší ceny. Ale dopřávat si jídlo s výhledem na nejhezčí fotbalový stadion na světě je prostě k nezaplacení.

Ještě před výživným obědem jsme si obešli stadion, zašli se tradičně podívat na novinky do fanshopu a také využili jednu ze zahrádek poblíž stadionu. Prostě pohoda.

Park Retiro a večerní Madrid

Ze stadionu jsme zamířili na další oblíbené místo – park Retiro. Každému opravdu doporučuji, zvlášť při pěkném počasí. Park je obrovský, krásný a plný parádních hospůdek, restaurací i kavárniček.

Z hlavního východu parku pak zamíříte rovnou k posvátnému místu fanoušků Realu Madrid – Cibeles. Jde o skutečně skvělé místo. A tím je vlastně celý Madrid.

Naší další zastávkou bylo logicky hlavní náměstí Sol a následně Gran Via. Jelikož jsme nehledali nic konkrétního, spíše jsme si užívali skvělou atmosféru večerního Madridu, který chodí spát pozdě.

Místo obědu zápas Realu Madrid

Zároveň jsme to ale v sobotu s popíjením a ponocováním v žádném případě nepřehnali. Poté, co jsme zafandili ve sportbaru Valladolidu na Barceloně (zdravíme simulanta Piquého a pořád čekáme na tweet), jsme se odebrali na hotel.

Druhý den jsme totiž museli být čerství! Hned po vydatné snídani ve Sport Café vedle hotelu jsme se vydali k Bernabéu. Jednoznačně doporučuji přijít ke stadionu alespoň 2 hodiny před zápasem.

Kolem stadionu jsou totiž stánky s oficiálními i neoficiálními předměty. Všemu dominují šály, dresy a vlajky. Hlavně šály jsou opravdu velmi originální a je jich nepřeberné množství. Cena je příjemná – od 10 do 15 eur.

Ani já jsem neodolal a už jsem si nesl další šálu do sbírky – s podobiznou našeho kapitána a lídra Sergia Ramose. Přesně 75 minut před zápasem se pak otevřou brány Bernabéu a šlo se na stadion.

Lístky jsme měli více nahoru než naposledy – byli jsme na hlavní tribuně ve čtvrtém nejvyšším sektoru z pěti. Jeden lístek stál 80 eur. Lístky jsme kupovali online – nově je povinné je mít v mobilu.

Více o nákupu lístků si můžete přečíst zde.

O samotném zápase s Gironou se asi nemá cenu příliš vypisovat, bohužel to nevyšlo a já viděl poprvé naživo prohru Realu Madrid. I to ale k fandění patří. Velmi mě potěšil kotel fanoušků Realu, který fandil i za nepříznivého stavu.

Z pohledu fanouška na místě musím nicméně pochválit výkop zápasu ve 12:00. Byl to fantastický začátek dne a po utkání má navíc člověk ještě spoustu času. My měli jasno, jak ho využijeme. Chtěli jsme si hlavně užívat.

Centrum a legendární El Tigre

Jelikož jsme nepotřebovali vidět nic konkrétního, procházeli jsme se spíše centrem Madridu, podívali se ke královskému paláci a zároveň si vychutnávali krásné počasí.

Upozorním ještě na jeden podnik, který musím při návštěvě Madridu doporučit – tapas bar El Tigre. Za 12 eur dostanete dvě velká piva a porci tapas, kterou máte problém ve dvou sníst. Podnik je „na stojáka“ a uvolněná atmosféra je samozřejmostí. El Tigre se nachází kousek od hlavní ulice Gran Via.

Večer jsme tentokrát trochu protáhli (i porážka je potřeba zapít). Druhý den jsme věnovali částečně nákupům a částečně ještě pořádné procházce po našem oblíbeném městě. Poprvé za mých šest návštěv Madridu jsme vynechali prohlídku Santiaga Bernabéu, pro „nováčky“ ale určitě doporučuji.

Pokud by tě o Madridu ještě cokoliv zajímalo, klidně se ptej v komentářích, pokusím se odpovědět 🙂

Podvinho je zakladatelem webu BilyBalet.cz. Realu Madrid fandí už od roku 2002, několikrát ho viděl v akci na Bernabéu i jinde v Evropě. Sám celý život hraje fotbal, v mládeži působil i ve Slavii Praha. Má za sebou také angažmá v deníku Sport, kde působil čtyři roky jako novinář. Aktuálně je fotbalovým trenérem.

12 Komentářů

• Avatar

byvanie v hoteli a este pri stadione absolutne neodporucam
    madrid ma brutalne linky metra a je jednoduche a rychle sa dostat vsade a lacno, my sme byvali v CENTRO pri zastavke metra Anton Martin cez AirBnb u mladej spanielky a bol to neskutocny zazitok, autenticke ranajky, autenticky spanielsky loft, blizko ku vsetkym madridskym namestiam, neopisatelny zazitok… a nie nejaky Ibis..

• Avatar photo

Když jsem jezdíval do Ibisu, tak ještě nikdo Airbnb v Česku ani neznal. A taky musí mít člověk na hostitele štěstí. Ale věřím, že to musel být super zážitek. Pro nás byl zase fantastický zážitek vyjít z hotelu a vidět Bernabéu. Každá varianta má něco do sebe.

• Avatar

Osobně bych netvrdil, že stadion realu je nejhezčí na světě. I když atlety nemusím tak Wanda Metropolitáno se mi jako stavba líbí více a celkově se mi Madrid moc nelíbil na to že je ve Španělsku mi tam chybí moře 😀 Barcelona i když tam je ten klub simulantů tak musím říct, že jako město hezčí a možná i lepší pro život + je u moře a to se v létě taky hodí když je vedro

• Avatar

Snáď túto sezónu sa podarí návšteva. Kiež by netrebalo podávať daňové priznanie, išiel by hneď. *lol*

El Tigre *drink*

Madrid je fajn *cool*

• Avatar photo

Byla to parada..skoda jen spatneho vysledku*cool*
    Jinak jsem rad,ze v clanku neni zminka o tvem "inteligentnim" spolucestujicim, kteremu neslo se dostat do metra pomoci karty od hotelu*lol**lol*

• Avatar

inak bol som tam uz par krat a vzdy som odchadzal presvedceny ze uz nutne potrebuje renovaciu, zvonku je velmi pekny, aj ihrisko, ale tribuny su riadne osumele, sedacky ako na starom slovane, spinave osuchane, zlomene, zabradlie oskrabane, no fuj…. alebo som proste 4x nemal stastie na dobry sektor, comu moc neverim, bol som v sektoroch 50-120€

• Avatar

Kdyz to tak ctu hned bych zase jel do Madridu a taky si to vsechno prosel.*thumb*

Hello everybody fans 😊👍😎
    Tvoj clanok mi velmi dobre zapasoval s vsetkymi aktualnymi informaciami 👍😊 … chystal som sa do Madridu asi 3 roky, zial nikdy sa nepodarilo to zrezalizovat.
    16. marca idem prvy krat, naozaj sa velmi tesim. Mam uz tiez velmi vela informacii kam, kde, ako, atd atd (kamos tam zil asi 2 roky, nasledne odisiel do Londyna). Chcel by som Vas poprosit o radu ohladom nakupu listkov, pripadne listky na tour de stadion, muzem, a neviem co vsetko sa da kupit alebo realizovat priamo na stadione. V dany datum bude nastastie aj super zapas, Real privita Celtu Vigo, mozno sa ukaze aj nas mlady Lobotka ☝👍😉🤣 … viete mi poradit kde a ako, idealne za najlepsie ceny kupit listky na zapas, dalsie veci, atd, a aby to nebol fake tickets, takto cez internet ??? Dakujem velmi pekne za pomoc a rady. Zelam Vam prijemnu nedelu ✌👍😊

• Avatar

Velmi pekne malokto na futbalovej stranke hodnoti i historiu, pamiatky a plusy mesta v ktorom milovany klub hra. Ocenil by som viac foto budov, pamiatok, parkov a tak*thumb*

• Avatar

Super clanek, diky za tipy.

• Avatar photo

zdarec chlapi dotaz je třebas nějak dopředu rezervovat tour prohlídku stadionu nebo stačí normálně na místě. V dubnu jedu poprvé na zápas.*smile*

Přidat komentář

Související články

OFICIÁLNĚ: Viniho rasisticky uráželi v Barceloně i Madridu. Real podal stížnost na státní zastupitelství
Nezařazené

Vinícius Júnior se v průběhu tohoto týdne hned dvakrát stal terčem nenávistných a rasistických projevů. A to přitom Real Madrid ani…
Camavinga zahrál skvěle proti Vigu. Měl by na pivotu dostat přednost před Tchouaménim?
Mužstvo

Jednoznačné a přesvědčivé vítězství Realu Madrid nad Celtou Vigo přineslo několik témat: Arda se dočkal první trefy, Vini opět budil…
Ancelotti: Proti Vallecanu je to další důležitý zápas v rámci celé sezóny
Nezařazené

„Zápasy ve Vallecas jsou vždy těžké. V minulosti tomu tak vždy bylo, v neděli to bude stejné,“ řekl Carlo Ancelotti před nedělním…
Krize se stopery se prohlubuje. Na sobotu nejistý také Nacho!

Klíčový zápas pro vývoj v La Lize se blíží mílovými kroky. Už v sobotu budou Los Blancos hrát na Bernabéu proti Gironě…