Od restaurací po tetovací salony. Jak si stojí Santiago Bernabéu v porovnání s moderními stadióny

Od restaurací po tetovací salony. Jak si stojí Santiago Bernabéu v porovnání s moderními stadióny
Santigo Bernabéu (zdroj: realmadrid.com)

Stadiony předních klubů jsou dnes centry zábavy s restauracemi nabízejícími vybranou kuchyni, VIP salonky a turistickými atrakcemi, které dalece přesahují samotný fotbal.

José Félix Díaz z deníku MARCA píše, že za účelem diverzifikace finančních zdrojů velké kluby po celém světě stále častěji investují do rozšiřování zábavní nabídky svých stadionů, aby fanouškům nabídly alternativu k fotbalu. Od renomovaných restaurací po luxusní salonky – sportovní stadiony se staly skutečnými turistickými atrakcemi ve svých městech.

Pro ty, kteří dávají přednost kulinářským zážitkům, jsou k dispozici restaurace, bary a střešní terasy s výjimečnými výhledy, kde si lze užít chvíle s rodinou, přáteli nebo i během obchodního jednání. Pro nejvášnivější fanoušky a milovníky historie mají mnohé stadiony také muzea, která představují klubové trofeje a klíčové osobnosti, a nabízejí komentované prohlídky, které zahrnují kompletní zážitek ze stadionu – od šaten až po hrací plochu.

Například Real Madrid nabízí VIP korporátní pohostinnost na stadionu Santiago Bernabéu v exkluzivním salonku o rozloze 600 m², který se nachází v desátém patře. Zde se podávají vybrané nápoje, hosté si mohou užívat jedinečný výhled na hřiště a využívat individuální servis. Navíc ve dnech, kdy se nehraje, funguje v tomto objektu exkluzivní japonská restaurace: 99 Sushi Bar.

V dnešní době musí stadiony a arény být něčím víc než jen místem konání fotbalových zápasů. Prostory jako VIP salonky a restaurace mají potenciál stát se skutečnými turistickými atrakcemi. Fungují celoročně, nabízejí představení, události, zápasy a dokonce i kulinářské zážitky. Cílem je proměnit příležitostného fanouška v pravidelného zákazníka a oslovit nové publikum,“ tvrdí Leo Rizzo, generální ředitel společnosti Soccer Hospitality, která se specializuje na prémiové prostředí.

Podle deníku MARCA byla například restaurace Geranium, která se nachází v osmém patře fotbalového stadionu Parken v Kodani v Dánsku, uznána za nejlepší restauraci na světě podle žebříčku The World’s 50 Best Restaurants od společnosti William Reed Business Media. Fotbaloví fanoušci navštěvující sídlo jednoho z předních dánských klubů si tak mohou vychutnat jídlo v restauraci oceněné třemi michelinskými hvězdami – tedy nejvyšším možným oceněním.

Stadion Monumental de Núñez klubu River Plate, největší fotbalový stadion v Jižní Americe s kapacitou přes 85 000 diváků, byl znovu otevřen v únoru 2023 a je dalším objektem, který zavedl špičkové atrakce pro dny zápasů. Jednou z hlavních inovací stadionu je restaurace o rozloze 700 m² s výjimečným výhledem na hřiště a sofistikovanou kuchyní.

Allianz Parque, nejmodernější multifunkční stadion v Latinské Americe, postavený a spravovaný společností WTorre ve spolupráci s klubem Palmeiras, nabízí několik restaurací s vysokou gastronomií, jako jsou Nagairô (specializující se na japonskou kuchyni), Braza (zaměřená na prémiové steaky) a La Coppa (specializující se na těstoviny). Tyto podniky spravuje společnost GSH, která se specializuje na gastronomický sektor.

Deník MARCA upozorňuje, že jedním z hlavních příkladů prémiových prostor na brazilských stadionech je Fanzone – salonek spravovaný společností Soccer Hospitality, který se nachází na stadionu Allianz Parque. Nabízí otevřený bar, bezplatné občerstvení, živou hudbu, vystoupení bývalých fotbalistů a dokonce i tetovací studio.

Anderson Rubinatto, generální ředitel společnosti Goolaço, která se specializuje na sportovní události, komentuje význam pohostinnosti a gastronomie během sportovních akcí: „Jídlo je zásadní součástí zážitku ze sportovní události. Když fanoušci přijdou na stadion, hledají víc než jen zápas – chtějí prožít celý okamžik. Kvalitní gastronomie má sílu spojovat se s publikem a vytvářet nové obchodní příležitosti pro značky.“

Nicnet Arena, domovský stadion klubu Botafogo-SP (Brazílie), je příkladem toho, jak kluby proměňují své stadiony v komplexní zábavní centra. Jedním z nejznámějších míst na stadionu je Hard Rock Café, které během zápasů slouží jako VIP salonek a pyšní se sbírkou více než 45 předmětů spojených s hudebními legendami, jako jsou Pearl Jam, Kiss a Deep Purple.

Deník MARCA dodává, že kromě tematického interiéru, živých vystoupení a firemních akcí nabízí restaurace také menu inspirované světem hudby a chutěmi Ameriky, včetně občerstvení vytvořeného ve spolupráci s fotbalovou hvězdou Lionelem Messim.

Zbyněk je redaktorem webu Bilybalet.cz. Realu Madrid fandí 20 let, od střídání a skvělého výkonu San Ikera ve finále LM. Specializuje se na články o financích Los Blancos a Castillu. Je také otcem ligového dorostence a má tak blízko k mládežnickému fotbalu.


Zdroj: marca.com

Přidat komentář

Související články

Real dostal nabídku, aby se na rok stáhl z Ligy mistrů a hrál exhibiční turné. Klub důrazně odmítl
Klub

Real dostal nabídku, aby se na rok stáhl z Ligy mistrů a hrál exhibiční turné. Klub důrazně odmítl

Miguel Delaney, šéf fotbalové sekce deníku The Independent a jeden z hlavních informátorů v oblasti vývoje fotbalu, zejména v Evropě,…
Real Madrid je již druhým rokem po sobě nejhodnotnější fotbalovou značkou na světě
Klub

Real Madrid je již druhým rokem po sobě nejhodnotnější fotbalovou značkou na světě

Real Madrid je již druhým rokem po sobě nejhodnotnější fotbalovou značkou na světě a čtvrtým rokem nejsilnější značkou, podle společnosti…
VIDEO: Další test LED reflektorů na fasádě Bernabéu
Klub

VIDEO: Další test LED reflektorů na fasádě Bernabéu

Klub opět otestoval LED reflektory, které začal umisťovat pod fasádu stadionu. Tentokrát byly promítány i speciální grafiky. Ve druhé polovině…
Přátelský zápas s WSG Tirol bude na Real Madrid TV
Klub

Přátelský zápas s WSG Tirol bude na Real Madrid TV

V úterý se Real Madrid utká v Innsbrucku s WSG Tirol. Zápas bude vysílán živě na klubové televizi. Před týdnem…