MARCA: Real mění název stadionu. Zatím pouze pro komerční účely

MARCA: Real mění název stadionu. Zatím pouze pro komerční účely
Santiago Bernabéu (zdroj: realmadrid.com)

Bernabéu. Bez Santiaga. Deník MARCA píše, že toto je nový název stadionu Realu Madrid, určený pro komerční účely. Čas ukáže, zda se toto zkrácení ujme také mezi fanoušky, pro které stále zůstává chrám Los Blancos známý jako Santiago Bernabéu. Real zatím o této změně oficiálně mlčí, patrná je pouze v marketingových a mechandisingových aktivitách klubu.

Webové stránky stadionu se jmenují Bernabéu, stejně jako jeho oficiální profil na sociálních sítích. Prohlídka stadionu se nazývá Bernabéu Tour a dokonce i dárek, který klub věnoval během vánočních setkání, model stadionu, byl bez jména Dona Santiaga.

První testy, které byly provedeny na fasádě stadionu za účelem vyvěšení jména, byly instalovány bez jména legendárního prezidenta, pouze s příjmením Bernabéu. Pod tímto názvem se v oficiálním obchodě prodává i menší model. Totéž se děje s merchandisingem na stadionu. Jako další příklad MARCA uvádí brýle, které jsou prodávány při koncertech. Po Santiagovi ani stopy.

Změna je zatím pouze pro komerční účely. Je výsledkem hledání modernějšího a kratšího názvu. Deník MARCA při této příležitosti pokládá otázku, zda se v budoucnu objeví v názvu stadionu rovněž jméno sponzora. Real se této možnosti zatím brání, ale je v tomto ohledu už spíše unikátem. Např. Barcelona přidala ke svému ikonickému Camp nou jméno sponzora Spotify.

Konečná změna názvu by každopádně musela projít sněmem socios, což se zatím nestalo.

Každá akce, která se týká Santiaga Bernabéu, je do posledního milimetru analyzována Realem a těmi, kteří jsou zodpovědní za správu stadionu. Los Blancos vydělávají peníze a nový stadion je jejich korunovačním klenotem.

MARCA uvádí, že zrekonstruovaný stadion nabízí až osm různých prostor pro pořádání akcí. Od hřiště až po čestnou lóži, tiskové středisko a mixzónu. Celý stadion je k dispozici pro pořádání akcí, konferencí atd. Real nabízí možnost přizpůsobit každou událost vkusu spotřebitele, dokonce umožní zapnutí 360° obrazovky nebo uspořádání akce za přítomnosti některé z klubových legend.

Akce na hřišti (6 500 metrů čtverečních) nabízejí možnost hostit až 5 000 lidí nebo pozvat 3 000 lidí na slavnostní večeři. Hřiště lze také přeměnit na divadlo až pro 4000 lidí. Multifunkční krytý prostor, který již nyní generuje velké příjmy Realu Madrid, dělá z Bernabéu jeden z hlavních zdrojů výdělků klubu.

Laša je redaktorem portálu Bilybalet.cz. Do redakce se po dvouleté odmlce vrátil na počátku roku 2024. K fotbalu má blízko, pracuje pro český prvoligový klub a nedá dopustit na Rýmařov, odkud pochází. Realu fandí už od roku 2002, kdy ho okouzlil gól Zinedina Zidana ve finále Ligy mistrů proti Leverkusenu.


Zdroj: MARCA

Přidat komentář

Související články

La Fábrica v pátek vydělala klubu 10 milionů eur za pouhou hodinu. Real vyhlíží další zisky z akademie
Klub

La Fábrica v pátek vydělala klubu 10 milionů eur za pouhou hodinu. Real vyhlíží další zisky z akademie

Deset milionů eur za pouhou hodinu – takový zisk přinesla „La Fábrica“ v rekordním čase. Mládežnická akademie Realu Madrid byla…
První setkání Florentina s Al-Khelaïfim po třech letech
Klub

První setkání Florentina s Al-Khelaïfim po třech letech

Prezident Bílého baletu se poprvé po třech letech setkal s lídrem projektu Paris Saint-Germain. Florentino Pérez, šéf Realu Madrid, se…
Clifford Chance zpochybňuje Florentinův návrh na změnu vlastnické struktury Realu Madrid
Klub

Clifford Chance zpochybňuje Florentinův návrh na změnu vlastnické struktury Realu Madrid

Mezinárodní advokátní kancelář, najatá k poradenství při změně právní struktury klubu, nedoporučuje prezidentovi a jeho bankéři převést 51 % podílů…
UEFA zamítla dvě odvolání Realu Madrid
Klub

UEFA zamítla dvě odvolání Realu Madrid

Odvolací komise UEFA zamítla dvě odvolání Realu Madrid proti trestům uděleným hráčům a klubu za incidenty v zápasech s Atléticem…