Komise rozhodčích: Situace Vinícius–Yamal byla útočný faul
- La Liga
- dnes 7:19
- 0 Komentářů
- Zbynek H.
Technická komise rozhodčích se veřejně vyjádřila ke dvěma situacím z El Clásika. Přinášíme překlad vyjádření zástupce rozhodčích z nejnovější epizody pořadu „Čas revize“.
Technická komise rozhodčích (CTA) od září komentuje vybrané situace ze zápasů Primera a Segunda División a ženské ligy F. Akce k posouzení vybírá speciální tým expertů, který tvoří trenéři José Luis Oltra a José Ramón Sandoval, bývalý fotbalista Fernando Morientes a trenér ženského fotbalu José Luis Sánchez Vera.
Žádosti o posouzení se zasílají CTA, která své hodnocení zveřejňuje ve videu s názvem „Čas revize“, jehož komentář zajišťuje mluvčí CTA Marta Frías. Dnes, v sedmé epizodě, byly rozebrány dvě situace z nedělního El Clásica mezi Realem Madrid a Barcelonou:
Zasunutí nohy Yamala do pohybu střílejícího Viníciuse, po kterém VAR zrušil penaltu
„Real Madrid – Barcelona. V úvodních momentech zápasu vbíhá hráč Realu Madrid do pokutového území, zatímco hráč Barcelony ho sleduje. Obránce Barcelony provede předběžný pohyb, získá výhodnou pozici a chystá se bojovat o míč. Poté, co položí nohu na trávník, ho útočník Realu kopne při pokusu o střelu. Akce je velmi rychlá a rozhodčí vyhodnotí kontakt opačně, a nařídí penaltu ve prospěch Realu Madrid. Když hráč kopne druhého při boji o míč, faul se píská proti tomu, kdo úder způsobil. V tomto případě útočník zasáhl obránce, takže se nemá udělovat penalta. Nešlo o bezohledné chování ani nepřiměřenou sílu, tudíž není důvod udělit kartu. Komise rozhodčích uznává, že původní rozhodnutí rozhodčího o penaltě bylo nesprávné a zásah VAR byl oprávněný, protože došlo k zjevnému a jasnému pochybení na hřišti. Po přezkoumání na monitoru rozhodčí své rozhodnutí opravil a označil zákrok jako faul ve prospěch Barcelony, což plně odpovídá pravidlům.“
Hra rukou Erica, po které byla nařízena penalta po zásahu VARu
„Real Madrid – Barcelona. Ve druhém poločase se v pokutovém území Barcelony obránce snaží zachytit centr, přičemž se vrhá na zem. Při prvním pokusu se mu to podaří nohou, ale po odrazu od útočníka Realu míč míří zpět k obránci. Bez možnosti legálně zasáhnout míč provede obránce zjevný dodatečný pohyb levým ramenem, aby přerušil akci. Rozhodčí si této situace nevšiml a nařídil rohový kop. Pohyb ramene je úmyslný a nepřirozený, jeho cílem je zvětšit objem těla a zabránit dalšímu pohybu míče. Komise rozhodčích uznává, že původní rozhodnutí rozhodčího neudělit penaltu bylo nesprávné a zásah VARu byl oprávněný, protože došlo k zjevnému a jasnému pochybení na hřišti. Po přezkoumání na monitoru bylo konečné rozhodnutí o nařízení penalty ve prospěch Realu Madrid správné.“
Zbyněk je redaktorem webu Bilybalet.cz. Realu Madrid fandí 20 let, od střídání a skvělého výkonu San Ikera ve finále LM. Specializuje se na články o financích Los Blancos a Castillu. Je také otcem ligového dorostence a má tak blízko k mládežnickému fotbalu.
Zdroj: rfef.es