Florentino se inspiroval Steve Jobsem a potvrzuje „Nekonečné Bernabéu“

Florentino se inspiroval Steve Jobsem a potvrzuje „Nekonečné Bernabéu“
Florentino Pérez a Eddy Cue (zdroj: realmadrid.com)

Královský klub oznámil přijetí návštěvy jedné z nejdůležitějších osobností společnosti Apple. Magazín GQ získal exkluzivní vyjádření od viceprezidenta americké firmy a prezidenta Realu Madrid.

Magazín GQ uvádí, že projekt, který určuje směr Realu Madrid a Apple, je imerzní dokument vytvořený výhradně pro Apple Vision Pro, jehož premiéra se uskuteční příští rok. Natočený pomocí více než třiceti kamer Blackmagic navržených k zachycení hloubky, dokument vznikl během zápasu Ligy mistrů aktuální sezóny, ve kterém se Real Madrid utkal s Juventusem.

Nejde jen o zákulisí utkání či privilegovaný přístup. Je to pokus Realu Madrid a Apple umístit fanouška dovnitř nejúspěšnějšího klubu světa s radikální blízkostí: od tunelu vedoucího do šatny až po trávník, s pocitem burácení stadionu. Bernabéu, které se nesleduje, ale prožívá zevnitř.

Tento zážitek doplňuje druhá, více praktická funkce, kterou Apple již nyní nabízí madridským fanouškům na Bernabéu. Apple Wallet se stal neviditelnou nití provázející fanouška od okamžiku odchodu z domu až po návrat ze zápasu. Umožňuje cestu veřejnou dopravou nebo přepravní službou, vstup na stadion jedním kliknutím v iPhonu a placení uvnitř bez peněženky.

A díky novému rozšířenému lístku se všechny potřebné informace zobrazují přímo na obrazovce telefonu: mapy stadionu, parkování, gastronomické možnosti a dokonce i předpověď počasí na den zápasu.

Eddy Cue řekl pro GQ: „Před jedenácti lety jsme začali cestu s Apple Pay s velmi jasnou myšlenkou — chtěli jsme nahradit fyzickou peněženku něčím bezpečnějším, více soukromým a jednodušším. Snívali jsme o světě, ve kterém by Apple Wallet sloužil ke všemu: od placení nákupů po vstup na stadion, vždy s ochranou osobních údajů uživatele.“ Pro něj je to typ projektu, který ukazuje, jak daleko může sahat integrace hardwaru a softwaru, když se stane pro uživatele neviditelnou.

Cue také poukazuje na cestu Apple ve světě sportu: „Díky Friday Night Baseball jsme udělali náš první velký krok v přenosu sportovních utkání. Letos jsme poprvé v historii integrovali záběry z iPhonu 17 Pro přímo do profesionálního přenosu. Dohoda s MLS byla hlubokou transformací fotbalu ve Spojených státech, protože umožňuje sledovat všechny zápasy odkudkoli a bez omezení.“ Pokud jde o novou aplikaci Apple Sports, zdůrazňuje její vstup do Španělska jako příklad toho, co Apple chce vybudovat: „Chtěli jsme dát fanouškům mimořádně rychlý a jednoduchý způsob sledování jejich týmů, s daty v reálném čase a zcela personalizovaným zážitkem.“

Florentino Pérez zasazuje tyto kroky do klubového projektu, který vzniká již desetiletí. „Už před mnoha lety jsem řekl, že internet byl vynalezen pro Real Madrid. Řekl jsem to proto, že spojuje fanoušky Realu Madrid mezi sebou a umožňuje nám být sledováni z jakéhokoli místa na světě. Tato vize zůstává plně aktuální.“

Pro něj digitální revoluce klubu nyní vstupuje do nové dimenze. „Otevíráme novou éru digitální transformace klubu. Éru, která nám umožňuje komunikovat s našimi fanoušky bez prostředníků a mnohem přímějším, okamžitým a osobním způsobem.“

Nové Bernabéu popisuje jako prostor, kde se fyzické a digitální spojuje v jedno: „Socio klubu nebo madridista, který přijde na stadion — ať už na zápas, do muzea, do obchodu, nebo prostě na jídlo do jedné z našich restaurací — musí cítit, že je součástí něčeho výjimečného. A právě technologie nám to umožňuje: zlepšovat každou interakci, personalizovat každý okamžik a posilovat emocionální pouto se všemi našimi fanoušky.“

O Apple prezident Pérez říká přímo: „Apple je společnost, která reprezentuje spojení inovace, designu a dokonalosti. A pro Real Madrid bylo klíčové najít technologického partnera, který sdílí stejnou vizi.“ A zde zaznívá jeho nejvýznamnější prohlášení: „Apple a Real Madrid pracují společně na projektu, který sleduji už mnoho let: chci umožnit každému fanouškovi prožít emoce Bernabéu tak, jako by byl přímo zde, na stadionu.“

To je myšlenka, kterou Florentino Pérez přirozeně nazývá „Nekonečné Bernabéu“: „Nejbližším tomuto zážitku bude nová imerzní virtuální realita, kterou vyvíjíme společně s Apple. Nazývám to Nekonečné Bernabéu, tedy místo, kde každý, ze svého domova, bude moci prožít zápas naživo s pocitem přítomnosti a emocí, které dosud nebyly možné. Bude to jako otevření dveří stadionu celé planetě — bez limitů, bez bariér, s technologickou kvalitou, která stanoví zlomový bod ve světě sportu.“

Na otázku o ekonomický dopad odpovídá přímo: „Ekonomický dopad je důležitý, samozřejmě, ale neměl by být naší krátkodobou obsesí. To, co je skutečně podstatné, je nabídnout miliardě fanoušků Realu Madrid po celém světě zážitek, po kterém touží.“ A dodává nečekanou analogii: „Rád si připomínám pojem velmi blízký Applu. Steve Jobs neměl obsesí finanční výsledek. Měl obsesí vytváření produktů, které byly nejjednodušší a zároveň nejneobyčejnější na používání.“

Pérez v tom vidí odraz pro Real Madrid: „Když se někdo soustředí na dokonalost, na vytváření něčeho, co skutečně zlepšuje život lidí, zbytek přijde sám. S technologií jako spojencem máme šanci zajistit, aby zážitek fanouška Realu Madrid byl ten nejlepší možný — bez ohledu na to, kde se nachází, v každém koutě světa. To je to, co nás pohání: přiblížit Bernabéu a jeho emoce milionům lidí a dále budovat globální pouto, které nemá hranic.“

Zbyněk je redaktorem webu Bilybalet.cz. Realu Madrid fandí 20 let, od střídání a skvělého výkonu San Ikera ve finále LM. Specializuje se na články o financích Los Blancos a Castillu. Je také otcem ligového dorostence a má tak blízko k mládežnickému fotbalu.


Zdroj: revistagq.com

Přidat komentář

Související články

Florentino Pérez přijal na Bernabéu viceprezidenta Apple
Klub

Florentino Pérez přijal na Bernabéu viceprezidenta Apple

Královský klub oznámil přijetí návštěvy jedné z nejdůležitějších osobností americké společnosti. Je to další takové setkání s technologickým gigantem. Spekuluje…
Davide Ancelotti: Real Madrid je v chaosu nejlepší na světě
Klub

Davide Ancelotti: Real Madrid je v chaosu nejlepší na světě

Davide Ancelotti poskytl rozhovor deníku El Mundo. Přinášíme kompletní překlad této konverzace s trenérem Botafoga. Jste už pět měsíců trenérem…
Realmadrid.com, nejnavštěvovanější web fotbalových klubů na světě už devátý rok po sobě
Klub

Realmadrid.com, nejnavštěvovanější web fotbalových klubů na světě už devátý rok po sobě

Oficiální web Bílého baletu uzavřel sezónu s průměrem 8,2 milionu návštěv měsíčně podle společnosti pro digitální analýzu SimilarWeb. Realmadrid.com je…
Real Madrid vydal s Marvelem kolekci oblečení inspirovanou Thorem
Klub

Real Madrid vydal s Marvelem kolekci oblečení inspirovanou Thorem

Real Madrid uvedl do prodeje sérii oblečení vytvořenou ve spolupráci s Adidasem a Marvelem. Adidas a Marvel spojili síly, aby…