Od restaurací po tetovací salony. Jak si stojí Santiago Bernabéu v porovnání s moderními stadióny

Od restaurací po tetovací salony. Jak si stojí Santiago Bernabéu v porovnání s moderními stadióny
Santigo Bernabéu (zdroj: realmadrid.com)

Stadiony předních klubů jsou dnes centry zábavy s restauracemi nabízejícími vybranou kuchyni, VIP salonky a turistickými atrakcemi, které dalece přesahují samotný fotbal.

José Félix Díaz z deníku MARCA píše, že za účelem diverzifikace finančních zdrojů velké kluby po celém světě stále častěji investují do rozšiřování zábavní nabídky svých stadionů, aby fanouškům nabídly alternativu k fotbalu. Od renomovaných restaurací po luxusní salonky – sportovní stadiony se staly skutečnými turistickými atrakcemi ve svých městech.

Pro ty, kteří dávají přednost kulinářským zážitkům, jsou k dispozici restaurace, bary a střešní terasy s výjimečnými výhledy, kde si lze užít chvíle s rodinou, přáteli nebo i během obchodního jednání. Pro nejvášnivější fanoušky a milovníky historie mají mnohé stadiony také muzea, která představují klubové trofeje a klíčové osobnosti, a nabízejí komentované prohlídky, které zahrnují kompletní zážitek ze stadionu – od šaten až po hrací plochu.

Například Real Madrid nabízí VIP korporátní pohostinnost na stadionu Santiago Bernabéu v exkluzivním salonku o rozloze 600 m², který se nachází v desátém patře. Zde se podávají vybrané nápoje, hosté si mohou užívat jedinečný výhled na hřiště a využívat individuální servis. Navíc ve dnech, kdy se nehraje, funguje v tomto objektu exkluzivní japonská restaurace: 99 Sushi Bar.

V dnešní době musí stadiony a arény být něčím víc než jen místem konání fotbalových zápasů. Prostory jako VIP salonky a restaurace mají potenciál stát se skutečnými turistickými atrakcemi. Fungují celoročně, nabízejí představení, události, zápasy a dokonce i kulinářské zážitky. Cílem je proměnit příležitostného fanouška v pravidelného zákazníka a oslovit nové publikum,“ tvrdí Leo Rizzo, generální ředitel společnosti Soccer Hospitality, která se specializuje na prémiové prostředí.

Podle deníku MARCA byla například restaurace Geranium, která se nachází v osmém patře fotbalového stadionu Parken v Kodani v Dánsku, uznána za nejlepší restauraci na světě podle žebříčku The World’s 50 Best Restaurants od společnosti William Reed Business Media. Fotbaloví fanoušci navštěvující sídlo jednoho z předních dánských klubů si tak mohou vychutnat jídlo v restauraci oceněné třemi michelinskými hvězdami – tedy nejvyšším možným oceněním.

Stadion Monumental de Núñez klubu River Plate, největší fotbalový stadion v Jižní Americe s kapacitou přes 85 000 diváků, byl znovu otevřen v únoru 2023 a je dalším objektem, který zavedl špičkové atrakce pro dny zápasů. Jednou z hlavních inovací stadionu je restaurace o rozloze 700 m² s výjimečným výhledem na hřiště a sofistikovanou kuchyní.

Allianz Parque, nejmodernější multifunkční stadion v Latinské Americe, postavený a spravovaný společností WTorre ve spolupráci s klubem Palmeiras, nabízí několik restaurací s vysokou gastronomií, jako jsou Nagairô (specializující se na japonskou kuchyni), Braza (zaměřená na prémiové steaky) a La Coppa (specializující se na těstoviny). Tyto podniky spravuje společnost GSH, která se specializuje na gastronomický sektor.

Deník MARCA upozorňuje, že jedním z hlavních příkladů prémiových prostor na brazilských stadionech je Fanzone – salonek spravovaný společností Soccer Hospitality, který se nachází na stadionu Allianz Parque. Nabízí otevřený bar, bezplatné občerstvení, živou hudbu, vystoupení bývalých fotbalistů a dokonce i tetovací studio.

Anderson Rubinatto, generální ředitel společnosti Goolaço, která se specializuje na sportovní události, komentuje význam pohostinnosti a gastronomie během sportovních akcí: „Jídlo je zásadní součástí zážitku ze sportovní události. Když fanoušci přijdou na stadion, hledají víc než jen zápas – chtějí prožít celý okamžik. Kvalitní gastronomie má sílu spojovat se s publikem a vytvářet nové obchodní příležitosti pro značky.“

Nicnet Arena, domovský stadion klubu Botafogo-SP (Brazílie), je příkladem toho, jak kluby proměňují své stadiony v komplexní zábavní centra. Jedním z nejznámějších míst na stadionu je Hard Rock Café, které během zápasů slouží jako VIP salonek a pyšní se sbírkou více než 45 předmětů spojených s hudebními legendami, jako jsou Pearl Jam, Kiss a Deep Purple.

Deník MARCA dodává, že kromě tematického interiéru, živých vystoupení a firemních akcí nabízí restaurace také menu inspirované světem hudby a chutěmi Ameriky, včetně občerstvení vytvořeného ve spolupráci s fotbalovou hvězdou Lionelem Messim.

Zbyněk je redaktorem webu Bilybalet.cz. Realu Madrid fandí 20 let, od střídání a skvělého výkonu San Ikera ve finále LM. Specializuje se na články o financích Los Blancos a Castillu. Je také otcem ligového dorostence a má tak blízko k mládežnickému fotbalu.


Zdroj: marca.com

Přidat komentář

Související články

Al-Khelaïfi: Všichni se vracejí do EFC. Kromě Realu Madrid
Klub

Al-Khelaïfi: Všichni se vracejí do EFC. Kromě Realu Madrid

Prezident PSG Nasser Al-Khelaïfi přivítal návrat Barcelony do evropské fotbalové rodiny. Podle jeho slov se do společného projektu vracejí všechny…
Álvarez de Mon: Florentino směřuje k vlastnickému modelu po vzoru Bayernu
Klub

Álvarez de Mon: Florentino směřuje k vlastnickému modelu po vzoru Bayernu

Prezident Realu Madrid neustále pracuje na revoluci v majetkové struktuře klubu. Španěl hledá model, který podle něj nejlépe ochrání Bílý…
Mundo Deportivo: Neuvěřitelný počet penalt pro Real Madrid v této sezóně
Klub

Mundo Deportivo: Neuvěřitelný počet penalt pro Real Madrid v této sezóně

Katalánci si stěžují na počet penalt, které byly uděleny Bílému baletu. Tým Xabiho Alonsa už v této sezóně zahrával šest…
Nadal: Prohra v derby byla vysoká, ale všichni ji vnímali, jako by to byl konec světa
Klub

Nadal: Prohra v derby byla vysoká, ale všichni ji vnímali, jako by to byl konec světa

Rafael Nadal byl přítomen na stadionu Santiago Bernabéu během včerejšího zápasu Realu Madrid proti Villarrealu. Španělský tenista, který je soukromě…