ROZBOR: Rozhodčí neměl svůj den. Realu upřel penaltu, ještě více poškodil Espanyol

Čas 28. 02. 2018, 11:35 | Autor podvinho
Real měl na Espanyolu kopat penaltu
Real měl na Espanyolu kopat penaltu

Real Madrid předvedl v úterý na půdě Espanyolu velmi špatný výkon, podobně si ovšem vedl i hlavní rozhodčí Sánchez Martínez a jeho asistenti. Kromě mnoha zvláštních rozhodnutí vyvolaly největší emoce tři důležité momenty.

Rozhodčí Sánchez Martínez celkově nevedl zápas dobře. Často posoudil podobné souboje zcela opačně, zvláštní také bylo rozdávání a nerozdávání žlutých karet. Nutno dodat, že na obě strany. Zásadní ale byly tři situace v pokutových územích. Dvakrát v tom Realu, jednou v domácím.

1. Neuznaný gól Espanyolu

Ve 31. minutě se zlobili domácí. Po tvrdé střele si totiž míč ve vápně zpracoval útočník Gerard Moreno a z otočky zamířil přesně k tyči. Pomezní sudí nicméně zvedl praporek a pískal se ofsajd.

Opakované záběry ukázaly, že chybně, protože záložník Realu Marcos Llorente vyběhl o trochu později než jeho spoluhráči a kvůli tomu Moreno v postavení mimo hru nebyl.

Na druhou stranu je potřeba říct, že toto byla opravdu velmi těžká situace pro asistenta na posouzení. Tak jako tak měl jít Espanyol do vedení 1:0.

Obrázek 1: (Ne)ofsajd Espanyolu (Zdroj: Digi TV)

2. Penalta pro Real

Ve 41. minutě se pro změnu kolem rozhodčího Sáncheze Martíneze seběhli hostující hráči. Po střele Gaetha Balea totiž zahrál rukou obránce Víctor Sánchez.

Opakované záběry hru rukou potvrdily, a protože pokud je hráč ve skluzu, ruší se pravidlo o přirozené poloze ruky, penalta se měla pískat.

To ostatně potvrdil i expert deníku Marca a bývalý sudí Andujar Oliver. V tomto momentu byl tedy poškozený Real Madrid.

Obrázek 2: Ruka ve vápně Espanyolu (Zdroj: Digi TV)

3. Penalta pro Espanyol

Přibližně 15 minut před koncem mohl pro změnu kopat penaltu Espanyol. Kapitán Realu Sergio Ramos podkopl ve vápně útočníka Sergia Garcíu.

Pokutový kop se nicméně nepískal, protože pomezní rozhodčí praporkem ukázal, že domácí kapitán stál v ofsajdu. To ovšem nebyla pravda.

Zatímco v prvním poločase to měl asistent opravdu těžké, v tomto případě šlo o velkou chybu, jelikož výhled měl pomezní sudí velmi dobrý.

Ofsajd se tedy neměl pískat a v tom případě se s největší pravděpodobností jednalo o penaltu pro Espanyol.

Obrázek 3: Druhý (ne)ofsajd Espanyolu (Zdroj: Digi TV)

Přestože rozhodčí a jeho asistenti zápas příliš nezvládli, jak je vidět v našem rozboru, určitě to nemůže posloužit jako výmluva pro Real Madrid. Za jeho prohru sudí nemohl.

Komentáře fanoušků

Zobrazit diskuzi (9 příspěvků) Zobrazování komentářů pod článkem a jejich přidávání je jen pro registrované!